Op de jaarlijkse KampioensClubMatch van de rasvereniging worden de meeste kortharige Sennenhonden ingeschreven van alle Nederlandse shows. Variërend van ervaren kampioenshonden uit binnen- en buitenland tot huishonden die gewoon een keer voor de gezelligheid mee doen. De kwaliteit van de aanwezige honden was groot. Dat blijkt wel uit het feit dat Vrouwke uit ’t Warme Nest, die de afgelopen drie shows steeds beste jeugdteef en BOS of BOB werd, nu de 2e plaats in haar klasse behaalde. Ook onze Kees, haar moeder, werd 2 uitmuntend; zij het in de kampioensklasse. De grote verrassing voor ons was Klasien uit ’t Warme Nest. Klaas genoot, ondanks de warmte, overduidelijk van het showen met Maikel. Met haar 9 jaar was ze de oudste Grote Zwitser die meedeed; uiteraard in de veteranenklasse voor honden vanaf 8 jaar. Met een prachtig keurrapport werd ze Beste Veteraan van haar ras. En of dat nog niet genoeg was, plaatste de keurmeester haar op de 2e plaats van alle teven: reserve-kampioene. Iets om als fokker trots op te zijn. Wij hadden echter reden om dubbel trots te zijn want Entlebucher Mette uit ’t Warme Nest, van Coby Linten, werd eveneens Beste Veteraan van haar ras. Daarop moesten Klaas en Mette ‘strijden’ om Beste Veteraan van de show. Die eer ging naar Mette en Coby. Gefeliciteerd!